سومین کارگاه نشست کودک خوش فکر؛ خورشید آینده

30,000 تومان
در حال ثبت نام

رزرو تمامی دوره ها برای دانشجویان دانشگاه هنر با 20% تخفیف همراه است.

مجموعه کارگاه ها و نشست های
کودک خوش اندیش؛ خورشید فردا

کارگاه سوم


ویژه مربیان کودک، معلمان دبستان و والدین

پنجشنبه 7 آذر 98
ساعت 15 

 

با تسهیلگری:
دکتر روح الله کریمی؛ آنچه مدرسه به كودك ما مي دهد و نمي دهد.
دکتر یحیی قائدی؛ فبک هنر (فکرپروری از طریق هنر برای کودکان)
جمال ميرجعفري، بازی­های مشارکتی

نشست کودک خوش اندیش، خورشید فردا از کجا شکل گرفت؟

سومین کارگاه نشست کودک خوش اندیش، خورشید فردا که از سلسله کارگاه ها و نشست های خلاقیت و فکر پروری کودک است به جهت رشد و افزایش سطح آگاهی والدین، مربیان کودک و معلمان دبستان برنامه ریزی و محتوا سازی شده است.

در این سلسله نشست ها با استفاده از بازی ها و فعالیت های کارگاهی علاوه بر موارد تئوری کارکرد و جایگاه این آموزش­ها را هم لمس کرده و برای تقویت آن تمرین می کنیم.

در اولین نشست که با تدریس و تسهیلگری 3 تن از مدرسان برجسته ایران در زمینه خلاقیت و فکرپروری کودک برگزار خواهد شد به عناوین و موارد زیر می پردازیم:

💎  آنچه مدرسه به کودکان شما می دهد و نمی دهد با سخنرانی دکتر روح الله کریمی

💎  فبک هنر (هنر و فکرپروری برای کودکان) با تسهیلگری دکتر یحیی قائدی

💎  خلاقیت نمایشی و بازی های مشارکتی با تسهیلگری جناب آقای جمال میر جعفری

 

اطلاعات کلی نشست

❇  عنوان: کودک خوش اندیش، خورشید فردا

📆  زمان برگزاری: پنج شنبه مورخ 7 آذرماه 98، ساعت 15 الی 18

🕑  مدت برگزاری: 3 ساعت

🗣  سخنرانان و تسهیلگران: دکتر روح الله کریمی ـ دکتر یحیی قائدی ـ جمال میر جعفری

📌  مکان برگزاری: تهران چهارراه ولیعصر، کوچه بالاور، ساختمان معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر، نگارخانه هنر

  

محتوای این رویداد چیست؟

«آنچه مدرسه به کوکان می دهد و نمی دهد»

دکتر روح الله کریمی

 

 

 

 

 

 

 

مدرسه در ايران به گونه اي است كه بسياري از آنچه كودكان ما براي رشد و تعالي در زندگي به آن احتياج دارند در اختيار كودكان قرار نمي دهد، اما آنچه مدرسه در اختيار كودك قرار مي دهد و روشي كه به كار مي گيرد نيز بعضا نه تنها به كار كودك نمي آيد بلكه خطر بزرگ تر اين است كه موجب ارزش ها و نگرش هايي مخرب در شخصيت آينده كودك مي شود. چگونه مي توان آنچه كودك در آينده احتياج دارد به او داد و اثرات مخرب برخي آموزشهاي مدرسه را به حداقل رساند؟

در این رویداد از جناب آقای دکتر روح الله کریمی «آنچه مدرسه به کودکان می دهد و نمی دهد» را خواهیم شنید خواهیم شنید.

 

«تخیل مهمتر از دانش است»

نمایش خلاق و بازی های مشارکتی 

جمال میرجعفری

 

 

 

 

 

 

 

هیجان انگیز است وقتی می فهمیم قبل از اینکه اولین زیردریایی ساخته شود، ژول ورن در داستانهایش آنرا تخیل کرده بود. تخیلی که سالیان بعد به واقعیت تبدیل شد. چگونه با استفاده از بازی های نمایشی و تکنیک های نمایش خلاق کودکان را به هیجان بیاوریم و در ادامه خلاقیت آنها را بپرورانیم تا نهایتا با خلاقیتشان، ایده ها و فکر های بکر و کاربردی ارائه دهند؟

در این رویداد همراه با جناب آقای جمال میر جعفری به دنیای تخیل میرویم و در اینباره خواهیم شنید

 

 

«هنر و فکرپروری برای کودکان»

دکتر یحیی قائدی 

 

 

 

 

 

 

 

بخش سوم این نشست به اندیشه پروری خردسالان 3 تا 8 سال خواهد گذشت.

در این بخش با استفاد از روش و متد «فلسفه برای کودکان» یا همان فبک اندیشه پروری برای کودکان و خردسالان را مرور و بررسی می کنیم.

لزوم بررسی و فراگیری اندیشه پروری برای خردسالان توسعه شبکه معنایی خردسال و خوداتکایی و مهارت ورزی آنهاست که کودکان مارا به افراد هشیار تر و موفق تری در آینده تبدیل کرده و میتوانیم به آنها مهارت های کاربردی و ارتباطی ای را آموزش دهیم.

شیوه پیشبری این قسمت از رویداد گفتگو محور است و با تعامل و مشارکت به یادگیری این مفاهیم می پردازیم.

در این رویداد همراه با دکتر یحیی قائدی به اندیشه پروری می پردازیم و در این باره خواهیم شنید.

 

محتوا و نحوه پیشبری این رویداد کاملا کارگاهی و کاربردی است و شرکت کنندگان می توانند از این محتوا بطور ملموس استفاده کنند.

فلسفه برای کودکان چیست؟

فلسفه برای کودکان یا همان فبک برنامه ای گفتگو محور مبتنی بر محرک هایی مثل (قصه، بازی و انیمیشن و …) که تفکر خلاق، تفکر انتقادی و تفکر مراقبتی را توسعه می دهد.

ادراک مفاهیم مبتنی بر تجارب زیسته روزمره کودکان که مفهوم یابی از دل تجربه است از دیگر کارکردهای این برنامه است.

اینکه کودکان بتوانند شبکه مفاهیم زیستی خود را بسازند و به شکل خودانگیخته انها را به کار گیرند نه به این دلیل که دیگران از انها می خواهند.

کودکان فبکی رویکرد درک و حل مساله پیدا می کنند و بدون واهمه می توانند به جمع اعتماد کرده و پروژه های اشتراکی را طرح کرده و پیش ببرند.

این کودکان به جای تایید طلبی از دیگران با خودارزیابی و دیگر ارزیابی آشنا می شوند ، اینکه دیگران حق مخالفت با ارای او را دارند و باید برای مخالفت خود دلیل بیاورند.

گفتگو رکن اصلی این برنامه است، تاب آوری و تحمل مخالفت دیدن ، دوستی در عین مخالف نظر هم بودن و توسعه اشتراکی یک ایده اساس این برنامه است.

تمرین های ذهنی مختلفی توسط تسهیلگر به کودکان داده می شود تا زاویه های دید مختلف را درک کنند.
مهارتهای فکری عموما در دوازده سال اول زندگی انسان تثبیت می شوند فبک کمک میکند اعتماد به نفس برای ابراز نظر و دفاع از ایده ایجاد شود.

ما در سلسله کارگاه­ها و نشست­های فکر پروری و خلاقیت برای کودکان سعی داریم والدین، مربیان کودک و معلمان را با این مفاهیم آشنا و دخیل کنیم تا سهم بزرگی در رشد و تربیت کودکان و فرزندانمان ایفا کنیم و همینطور مربیان توانمندتری را پرورش دهیم مخاطبین این رویداد چه کسانی هستند؟

آموزش ها،مفاهیم و فعالیت های کارگاهی این رویداد در جهت و راستای فکر پروری و خلاقیت کودکان است و از این رو برای :

🎯  مربیان کودک که همواره میخواهند از جدید ترین متد ها در آموزش های خود استفاده کرده و پیشرو باشند

🎯  معلمان مقطع ابتدایی که ارتباط ویژه ای با کودکان دارند

🎯  مادران و پدران دلسوز که دغدغه رشد و موفقیت فرزندان خود را دارند

🎯  و تمامی علاقمندان به کودک و مباحث فکر پروری و خلاقیت مفید و ارزشمند می باشد.

 همچنین به تمامی شرکت کنندگان این نشست گواهی نامه حضور معتبر از سوی دانشگاه هنر اعطا می شود .

با شرکت در این رویداد چه چیزی به دست می آورم.

180  دقیقه آموزش مفید و کاربردی روز دنیا

ویژگی های دوره

  • تعداد جلسات1 جلسه
  • تاریخ شروع دوره7 آذرماه 98
  • روز برگزاریپنجشنبه
  • ساعات برگزاری15:00 تا 18:00
  • طول جلسات3 ساعت
  • سطح دورهبدون محدودیت سطح
  • تعداد ثبت نامی ها20
  • گواهینامه پایان دورهدارد
دکتر روح الله کریمی
استادیار گروه فبک پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
پژوهشگر
مدرس و مترجم در حوزه تربیت اخلاقی
مبانی نظری -فلسفی و رویکردهای مختلف در برنامه فبک
تسهیلگر فبک در گروه سنی نوجوانان.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *