تله‌های شناختی و مغالطه‌های تربیتی

دوره پیش رو

رزرو تمامی دوره ها برای دانشجویان دانشگاه هنر با 20% تخفیف همراه است.

این کارگاه با هدف شناخت و شناسایی تله‌های ارتباطی و تکنیک‌های مواجهه با آن‌ها ویژه مربیان و والدین کودک طراحی شده است.

کودکان برای اندیشه، ارزیابی و استدلال باید از تله‌ها و مغالطه‌ها ذهنی و شناختی دور باشند:

  • تله‌های بی ارزشی: مقایسه مداوم خود با دیگران و عدم رضایت از خود
  • تله تاییدطلبی:دریافت توجه و تایید دیگران به هر نحوی حتی باج دادن
  • تله فاجعه‌سازی: تقویت ذهنیت بحران ساز به جای ذهن حل‌مساله‌ای
  • تله‌قربانی: مقصریابی مداوم و بازخواست بی‌پایان دیگران
  • تله‌ذهنیت دو‌قطبی: انتخاب بین همه یا هیچ، بینش سیاه و سفیدی
  • تله‌ناتوانی استدلال: عدم شناخت احساسات، شواهد و ناتوانی در بیان دلیل

ویژگی های دوره

  • تعداد جلسات2 جلسه
  • تاریخ شروع دورهزمستان 1398
  • روز برگزاریسه شنبه
  • ساعات برگزاری14 تا 18
  • طول جلسات4 ساعت
  • سطح دورهبدون محدودیت سطح
  • تعداد ثبت نامی هامحدود
سحر سلطانی دانشجوی دکتری فلسفه تربیت خوارزمی تهران، تسهیلگر فلسفه برای کودکان، نویسنده و مدرس. عضو هیئت مدیره انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *