گزارش ایرنا از فعالیت های دپارتمان تربیت مربی هنر کودک

برگزاری کارگاه «زنگ هنر» در موزه ملی ایران
سومین کارگاه آموزشی «زنگ ‌ِهنردرموزه» با حضورهنرجویان مرکزآموزش‌های‌ هنری و تخصصی دانشگاه هنر درموزه ملی ایران برگزارشد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، مرکز آموزش های هنری و تخصصی دانشگاه هنر سومین کارگاه آموزشی زنگ هنر را با همکاری موزه ملی ایران و با حضور دانشجویان دوره جامع تربیت مربی هنر کودک در سالن دوران اسلامی موزه ملی برگزار کرد.
اردشیر پژوهشی مدرس دوره‌های تربیت مربی هنر کودک به عنوان طراح «کارگاه‌های آموزشی زنگ هنر در موزه» هدف کلی از برگزاری کارگاه های آموزشی زنگ هنر در موزه را آموزش مربیان هنر کودک برای استفاده صحیح و خلاق از موزه های مختلف درجهت غنی تر کردن فعالیت های هنری کودکان و نوجوانان عنوان کرد.
وی پیرامون برگزاری کارگاه آموزشی زنگ هنر در موزه ملی، گفت: برگزاری بخشی از این کارگاه ها درموزه ملی ایران با هدف معطوف کردن توجه مربیان هنر کودک به غنای فرهنگ ایرانی در ابعاد مختلف آن همچنین آشنایی با اقابلیت های متنوع این موزه ارزشمند در غنی سازی فعالیت های هنری کودکان و نوجوانان است.
وی در ادامه افزود: موزه ملی ایران فقط یک موزه تاریخی یا باستان شناسی نیست این موزه برای ما ایرانیان حکم خانه پدری را دارد، آثار موزه ملی اشیایی صرفا تاریخی و یا عتیقه نیستند بلکه شجره نامه‌ یک ملت بزرگ هستند، هر کدام از این اشیاء بخشی از داستان صلابت و وقار فرهنگ ایرانی در برابر فرهنگ های مهاجم را روایت می کند.
این مربی آموزشی هنر درباره اینکه چگونه توانسته فرهنگ های مهاجم و درنده را اهلی کند و به جهان زیبای اندیشه و هنر رهنمون شود، توضیح داد: قطعا باشناخت و آگاهی از این ریشه، پیشنه و پشتوانه، فرزندان ما با اعتماد به نفس بیشتری می توانند در این جهان طوفانی قد راست کنند و استوار تر به سوی آینده قدم بردارند.
پژوهشی تاکید کرد: لازم است میراث بی مانند را بشناسیم و به فرزندان مان بشناسانیم اما نه با روش های کسل کننده ای که در کتاب های تاریخ دوران مدرسه به ما شناساندند؛ بلکه با روش هایی کارآمد، خلاق و علمی تر؛ به گونه ای که کودکان و نوجوانان به جای دریافت اطلاعات و حفظ کردن آن ها، در فضا و بستری قرار بگیرند که در آن امکان جستجو و مکاشفه را پیدا کنند.
وی درباره سومین کارگاه زنگ هنر در موزه ملی با عنوان بچه ها این سرو است، گفت: علاوه بر اهداف عمده ای که گفته شد هدف این کارگاه به شکل ویژه آشنا کردن مربیانِ هنرِکودک ‌با زبان نمادین تصویر در فرهنگ و هنر ایرانی است.
این مربی آموزشی ادامه داد: به این معنا که بدانیم نقش ها چگونه تبدیل به نماد می شوند و این که نقوش در کیفیت نمادین خود پیام هایی هستند از گذشته که رمزگشایی از آن ها برعهده ماست.
پژوهشی بیان داشت: با توجه به ابرازعلاقه بسیاری از مربیان هنر کودک برای حضور در’کارگاه های زنگ هنر در موزه’ دپارتمان تربیت مربی هنر کودک مرکز آموزش های هنری و تخصصی دانشگاه هنر به زودی این کارگاه ها را به صورت ماهیانه و برای‌عموم علاقمندان برگزار خواهد کرد.

http://www.irna.ir/fa/News/82843655

photo_2018-02-21_01-08-57